Videosamples

Spelade in två stycken testfilmer idag för att prova filmkameran på Optimus G; en i 1080p och en i 720p. Gjorde även samma sak med min Galaxy S II för att ha något att jämföra med.
 
Här är resultaten:
(kör i full upplösning och maximera fönstret)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Personligen är jag faktiskt lite besviken på filmkameran på Optimus G, jag tycker inte att den presterar så bra som den borde göra. Fördelen med kameran på Optimus G jämfört med Galaxy S II, är att förstnämnda går att zooma med i 1080p (vilket är ett välkommet tillägg) samt att kameran inte zoomar in automatiskt (jämför 720p och 1080p på S2an, i 1080p är kameran mer inzoomad än i 720p). Men bildkvalitémässigt tycker jag S2an presterar betydligt bättre. Färgernas intensitet på Optimus G är alldeles för hög. S2ans färger ser betydligt mer realistiska ut. Dessutom tycker jag att skärpan är bättre på S2an. För att inte tala om ljudet; höj volymen och jämför ljudet i filmerna. Optimus G-videorna innehåller ett kraftigt buller som inte alls finns där på S2an. Ändå spelade jag in filmerna direkt efter varandra (OG 1080p - S2 1080p - OG 720p - S2 720p) så jag kan försäkra att ljudvolymen vid torget var densamma under alla inspelningar. Jag tycker detta är mycket märkligt. Om det bara är något tillfälligt eller inte återstår att se; återkommer angående detta under veckan med fler videosamples.
 
 
 
Bifogar även några bilder jag tog idag:
 
 
 
 
LG OPTIMUS G
 
 
 
 
 
 
SAMSUNG GALAXY S II
 
 
 
 

 
LG OPTIMUS G
 
 
 
 

 
 
SAMSUNG GALAXY S II
 
 
 
 
På dessa bilder är skärpan på S2an betydligt bättre än på Optimus G. Men två bilder räcker ju såklart inte för att kunna säga om det verkligen är så det är. Exempelvis kan jag ha rört Optimus G'n ytterst lite när jag tog bilderna vilket resulterade i oskärpa, eller så kan det vara så att jag borde ha rengjort linsen bättre.
 
Men jag återkommer som sagt med fler videos och bilder under veckan för att Optimus G'n inte ska få ett orättvist omdöme på grund av risk för orättvisa förhållanden. Stay put!
 
/ A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback